Friday, September 19, 2008

Serial Marketing Hermawan Kartajaya

Ask the Tribun Timur Editor
Ahli marketing, Hermawan Kartajaya, menjadi pembicara seminar di Makassar, September 2007. Seminar itu dipenuhi peserta. Tribun Timur, yang menjadi media partner utama acara itu, menurunkan ulasan Hermawan selama 10 edisi berturut. Bagi yang berminat, bisa masuk ke blog Hermawan Kartajaya.
Marketing 3.0: Marketing Ala Rasulullah

Last Saturday, I was invited to give a speech about Marketing 3.0: Values-Driven Marketing in Makassar. The topic was taken from my latest book with Philip Kotler, and the audience reached 300 people. The show went fine. But, one thing that surprised me is that, Tribun Timur, a local newspaper wrote my speech in their newspaper. They even plan to make it into a serial article starting from Sunday, 16 September For those who don’t know yet, Tribun Timur is the new leading local newspaper at Makassar. Makassar itself is regarded as the largest city in the East region of Indonesia. I am really excited on spreading the Marketing 3.0 idea throughout Indonesia and ASEAN.


A serial article from Tribun Timur (10): Belajar dari Star Wars

"Ulasan Marketing 3.0 Hermawan Kartajaya"
Tribun Timur, Makassar
Monday, 24 September 2007

Marketing itu kalau dicari-cari, mau short atau longtime, tapi kalau Anda mau menjalankan Marketing 3.0 mulai dari muda lakukan saja. Jangan tiru saya karena saya baru sadar belakangan ini. Saya mungkin cuma bisa ngomong begini, belum tentu bisa melakukannya. Paling tidak kan saya sudah mengatakannya, kan malu kalau tidak melakukannya. Saya kira begitu saja paparannya saya soal Marketing 3.0.

Untuk menelusuri lebih jauh, klik blog Hermawan



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...